Log in

WebLogo Endelexis

Οι αλλαγές στους FTSE

Aύριο Παρασκευή 21 Ιουνίου θα ισχύσουν οι νέες αλλαγές στους δείκτες FTSE του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Στον FTSE Mid Cap εισέρχεται η Quest με αποτίμηση 226 εκατ. ευρώ, η ΙΑΣΩ και η Έλτον και αποχωρούν Κλουκίνας, Πετρόπουλος και Space. Στον FTSE Διεθνούς δραστηριοποίησης μπαίνει η Ελτράκ και βγαίνουν οι μετοχές των Μοτοδυναμική, Ιντεάλ, Ιντερτέκ και Lamda. Στον FTSE θεμελιωδών μεγεθών, μπαίνουν οι μετοχές των ΟΛΘ, ΕΛΒΕ, Κυριακούλης, ΕΥΑΘ και Μύλοι Κεπενού.

Εξέρχονται οι μετοχές Fieratex λόγω χαμηλής κατάταξης και λόγω συμμετοχής στον Mid Cap και οι εισηγμένες: AS Company, Έλτον, Quest και Πλαστικά Θράκης.

Μετά τις εκλογές η πλήρη άρση των capital controls

Aν και η πρόωρη προσφυγή στις κάλπες στις 7 Ιουλίου καθυστέρησε την εφαρμογή του σχεδίου για πλήρη άρση των capital controls, οι αποφάσεις έχουν ληφθεί μετά από διεργασίες μεταξύ της Τράπεζας της Ελλάδας και των διοικήσεων των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.

Η νέα χαλάρωση θα προβλέπει τη διεύρυνση των ορίων για τα εμβάσματα ιδιωτών σε 6.000 ευρώ το δίμηνο, από 4.000 ευρώ που ισχύει στην παρούσα φάση.

Το καθεστώς το οποίο ισχύει σήμερα προβλέπει ότι επιτρέπονται οι συναλλαγές νοµικών προσώπων ή επιτηδευµατιών προς το εξωτερικό έως το ποσό των 100.000 ευρώ ηµερησίως, µε την προσκόµιση των σχετικών παραστατικών και τιµολογίων στην τράπεζα.

 

Δημόσιο: Ο χειρότερος κακοπληρωτής μεταξύ 25 χωρών

Aκόμη και όταν το ελληνικό Δημόσιο αποφασίζει να πληρώσει τις οφειλές του ο χρόνος που απαιτείται, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα για τις πληρωμές που πραγματοποίησε η εταιρεία διαχείρισης απαιτήσεων Intrum σε 25 χώρες, είναι 115 ημέρες.

Δηλαδή ο μέσος χρόνος καθυστέρησης στην πληρωμή των οφειλών είναι κοντά στους 4 μήνες, από 73 ημέρες που ήταν το 2018, 103 το 2017 και 115 το 2016. Το 2009, δηλαδή μία δεκαετία πίσω, ο μέσος χρόνος καθυστέρησης πληρωμής ήταν 70 ημέρες και 65 ημέρες το 2010 όταν ξεκίναγε η οικονομική κρίση.

Με τον μέσο όρο πληρωμής τις 90 ημέρες και τη μέση διάρκεια πληρωμής τις 155 ημέρες.

 

ΔΕΗ: Προχωρά τα σχέδια για την ηλεκτροκίνηση

Η  ΔΕΗ προχωρά τα σχέδιά της για την ηλεκτροκίνηση στη βάση του business plan το οποίο έχει εκπονήσει, στο οποίο κομβικό ρόλο έχει η συνεργασία της με την πολωνική εταιρεία Solaris, με την οποία είχε υπογράψει μνημόνιο συνεργασίας ήδη από το 2017.

Όμως, οι πρώτες πιλοτικές προσπάθειές της (σχέδιο για  ενοικίαση με τη μορφή leasing 15 ηλεκτροκίνητων οχημάτων και πιλοτικό πρόγραμμα για την εγκατάσταση 15 σταθμών φόρτισης Αττική και Κοζάνη) απέβησαν άκαρπες.

Το εγχείρημα έχει και μια επιπλέον «πράσινη» διάσταση, καθώς η ενέργεια που θα παρέχει η ΔΕΗ για την ηλεκτροκίνηση θα διαθέτει «πράσινα» πιστοποιητικά.

 

Συνδρομή σε αυτήν την τροφοδοσία RSS